e
mmas
K   O   N   S   T    &    D   E   S   I   G   N

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av min gamla kurskamrat Josefindesign. Utmaningen går ut på att man ska skriva ner åtta sanningar om sig själv.

1. Popcornfantast
Jag är en popcornfantast. Och dom absolut godaste är ju så klart biopopcorn! De gånger jag vill på bio är det sällan för filmens skull utan det är popcornen som lockar mig. Heh. :P Och ska man poppa egna så ska de poppas i SMÖR!!

2. Bra tålamod
Jag har ruskigt bra tålamod för det mesta. Kanske inte allt och alla gånger, men mer än "normalt" skulle jag nog ändå säga. Men när man väl fått mig över gränsen.. ja, då blir det inte alltid så kul...

3. Hörselskadad
Jag har en hörselskada i båda öronen sen födseln. Har haft hörapparater sen förskolan (det var min förskolefröken som upptäckte det).

4. Skoproblem
När jag var liten såg jag en gång en tjej med riktigt små fötter och sa till min kompis: Titta så små och söta fötter! Det vill jag också ha! TYP samma stund slutade mina växa. Nu sitter jag här med mina 34:or - 35:or och har problem med att hitta några snygga skor som passar. Tji fick jag. Köpte mina studentskor på barnavdelningen. Jätteroligt...

5. Fotboll och innebandy
Jag började spela fotboll då jag var 7 år (tror jag) och innebandy då jag gick i fyran eller femman. Fortsatte med båda tills det till slut krockade alltför ofta och jag blev tvungen att välja. Jag slutade med fotbollen i åttan (tror jag) och fortsatte med innebandyn tills studierna i Umeå tog alldeles för mycket tid och jag blev tvungen att sluta även med den. Sen dess har jag aldrig börjat om igen, men saknar innebandyn grymt mycket!

6. Skrotsamlare
Jag har alltid sparat ALLT! Enligt mamma bara en massa skrot. Men pysslig som jag alltid varit såg jag väl allt som "möjligtvis användbart till något pyssel i framtiden", eller bara "tänk om jag någon gång i framtiden skulle sakna det". Med en städnarkoman till mamma har det inte riktigt gått ihop. Måste dock säga att jag inte är lika extrem idag (då jag inte bor hos föräldrarna längre ;P).

7. Piercingar
Jag har fyra hål i öronen. Vet dock inte om två av dem kanske vuxit igen(?). Ett i ena som vanligt i örsnibben. Två bredvid varandra i andra örsnibben och ett längst upp på örat, vad man nu säger... Jag har även haft hål i näsan, men det användes inte så länge. Tog det i början av åttan tror jag eller om det var sommaren till åttan, och har då inte minne av att jag hade smycke i då jag gick i nian... I gymnasiet hade jag det då inte i alla fall. I somras tog jag hål i tungan och det är kvar...

8. Sömmerska
Förutom att måla älskar jag att sy! Mest kläder. Gör då egna mönster till mina plagg. Känns mer som ens eget då. Jag gick Hantverksprogrammet på gymnasiet, så jag har en del kunskaper därifrån. :) Lägger ju upp sånt på bloggen också, men det blir tyvärr inte så ofta. Nu har jag dock ett uppdrag inför min kompis bröllop i sommar (nej, inte bröllopsklänningen).


Äntligen kom jag upp till 8 st. Inte för att jag vet om jag höll mig inom ramarna för 8 sanningar, men det var verkligen inte lätt ska ni veta! Nu är det alltså min tur att utmana 8 st. :)

Jag utmanar:
Malin
Sanna
Ida
Hanna
Skellefteåtjejer (alla fyra)


Regler för Utmaning
  • Skriv ner 8 sanningar om dig själv
  • Länka till den som utmanat dig
  • Utmana 8 personer i slutet av ditt inlägg
  • Skriv ett meddelande i deras bloggar så att de vet.



  • 2009-03-14 @ 18:05:39



    Kommentarer (4)

    Malin

    haha, fan.. dar fick jag mig en chock. utmanar du mig? det var inte snallt.. :)

    2009-03-14 @ 18:45:49
    URL: http://malinsresa.blogg.se/
    AGNES [FOTO&VARDAGS BLOGG]

    Hur poppar du i smör? :o :)

    2009-03-14 @ 19:23:07
    URL: http://jagagnescecilia.blogg.se/
    korven

    har du provat att poppa i olivolja? Jag älskar det iallafall!

    2009-03-15 @ 13:05:18
    URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
    Bitte

    Uj, vad jag skrattade åt: "När jag var liten såg jag en gång en tjej med riktigt små fötter och sa till min kompis: Titta så små och söta fötter! Det vill jag också ha! TYP samma stund slutade mina växa." Sååå gulligt!!

    2009-04-15 @ 08:23:10
    URL: http://bitte.webblogg.se/


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback

    RSS 2.0